Нові правила: Як організувати бронювання співробітників для неприбуткових організацій


Співавтори: Марко Головач, юрист ЮФ Василь Кісіль і Партнери, Максим Васильєв, юрист ЮФ Василь Кісіль і Партнери.

Наказ Міністерства з питань реінтеграції надає можливість визнати українську неурядову організацію як критично важливу та зарезервувати 100% її співробітників. Більше інформації про механізм цього процесу можна знайти в нашій статті.

1. Які установи можуть бути охоплені цим регулюванням щодо бронювання?

Далеко не кожна неприбуткова організація може бути визнана критичною та в подальшому забронювати своїх працівників за новим Порядком.

Серед ключових вимог можна виділити такі:

-- Неприбутковість -- організація зобов'язана бути зареєстрована в Реєстрі неприбуткових установ і організацій. Це, зокрема, стосується українських громадських об'єднань та благодійних фондів.

-- Гуманітарна спрямованість проєктів -- організація протягом тривалого часу має реалізовувати як мінімум один гуманітарний проєкт на території України. Прикладами таких проєктів може бути допомога ВПО, підтримка постраждалих внаслідок війни, турбота про дітей-сиріт чи літніх людей в умовах воєнного стану.

-- Залучення міжнародного партнера -- проект повинен фінансуватися відомим міжнародним партнером, який має репутацію в Україні.

-- Для підтвердження досвіду співпраці з державними структурами необхідно довести, що гуманітарний проєкт здійснюється у партнерстві з органами влади чи місцевого самоврядування в Україні. --

Бездоганний діловий імідж.

2. Як виглядає механізм бронювання?

На початковому етапі неприбуткова організація подає комплект документів до Міністерства реінтеграції. Потім спеціальна комісія при цьому міністерстві аналізує надані матеріали. В результаті цього аналізу комісія має право ухвалити рішення про внесення організації до списку неурядових структур, які здійснюють гуманітарні проєкти за підтримки міжнародних партнерів. Включення до цього списку також підтверджує важливість і критичний статус організації.

Після того, як неприбуткова організація буде внесена до Переліку, вона має можливість подавати списки своїх працівників на бронювання до Міністерства реінтеграції. Ці списки підлягають розгляду Комісією Міністерства реінтеграції і потім передаються на узгодження до Міністерства оборони для подальшого бронювання відповідно до встановленого порядку.

3. Які документи необхідно підготувати?

Для включення до Переліку потрібно пройти складний процес підготовки пакету документів.

Законодавство встановлює 11 критеріїв, відповідно до яких неприбуткові організації повинні зібрати необхідні документи. Хоча деякі з цих вимог не є складними (наприклад, надання копії статуту або витяг з Реєстру неприбуткових установ), більшість інших вимагає значних зусиль для акумуляції численних підтвердних матеріалів. Наприклад, необхідно зібрати копії всіх угод, що засвідчують партнерство з міжнародними організаціями, а також підготувати детальні обґрунтування стосовно минулого досвіду та актуальності гуманітарних проектів. Крім того, в процесі збору документів організація повинна буде взаємодіяти з органами державної влади та місцевого самоврядування, оскільки їй потрібно отримати підтверджувальні листи про спільну реалізацію гуманітарних проектів.

Офіційних шаблонів для цих документів не існує, тому їх підготовка вимагатиме творчого підходу. Проте важливо пам'ятати, що введення будь-якої неправдивої інформації може призвести до відмови у внесенні до Реєстру.

Комісія наполегливо рекомендує уважно підходити до підготовки кожного документа та засвідчення їх копій. Як категорично зазначено на веб-ресурсі Міністерства реінтеграції: "Документи, оформлені з помилками, не будуть розглянуті".

4. Скільки співробітників можна зарезервувати?

Організації, внесені до Переліку, мають право забронювати 100% своїх військовозобовʼязаних працівників.

5. На який період можливе оформлення бронювання?

Організація буде внесена до списку на термін один рік. У випадку, якщо термін реалізації гуманітарного проєкту менший за рік, організація отримає включення до списку на період, що відповідає тривалості реалізації цього проєкту. Таким чином, бронювання для працівників організації діятиме до закінчення терміну їх перебування у списку, але не перевищуватиме одного року.

У той же час, закон не забороняє організації повторно подаватись на включення до Переліку після завершення первинного строку і знову подавати своїх працівників на бронювання.

6. Яка кількість неприбуткових установ наразі внесена до списку?

На кінець вересня 2024 року до Переліку вже додано 43 українських неурядових організацій. Ознайомитися з актуальним списком можна на веб-сайті Міністерства з питань реінтеграції.

Основною метою діяльності будь-якої неприбуткової організації є надання допомоги суспільству в певних сферах. Важливу роль у цьому процесі відіграє професійний персонал, до якого входять соціальні працівники, спеціалісти з закупівель та логістики, бухгалтери, юристи, інструктори та інші фахівці. Організація навчання та налагодження роботи цих працівників часто потребує значних витрат часу та ресурсів. Запровадження нового механізму бронювання дозволить громадським організаціям і благодійним фондам ефективніше залучати цінних фахівців, що сприятиме їхній продуктивній діяльності на шляху до загальної перемоги.

Related posts