Україна планує організувати другий мирний саміт до завершення року, залучивши Росію, проте без безпосередніх переговорів з нею.
Україна прагне провести другий глобальний саміт миру до кінця цього року й хоче, щоб цього разу на ньому була присутня Росія. Водночас Київ виключає будь-які прямі двосторонні переговори з Москвою під час події.
Цю інформацію 9 жовтня озвучив посол України в Туреччині Василь Боднар.
"Однією з ключових задач цього саміту є встановлення справедливого миру в Україні. Ми не маємо на увазі формат, за якого Україна та Росія сидять один проти одного, а Україна приймає вимоги з боку Росії", - наводить слова Боднара агентство Reuters, який виступав на брифінгу в Анкарі через турецького перекладача.
"Те, що ми спостерігаємо на даний момент, полягає в тому, що міжнародна спільнота разом із Україною об'єднається для створення переліку можливих дій, які можуть привести до справедливого миру в Україні. Вони також розглянуть, які вимоги можна висунути Росії, спираючись на цей перелік", - зазначив він.
Боднар підкреслив, що у переговорах між Києвом і Москвою будуть залучені посередники.
"Ця зустріч не буде класичною двосторонньою. Швидше за все, вона проходитиме у форматі з участю третіх осіб, а переговори здійснюватимуться через них. Ми плануємо організувати цей саміт до завершення року," - підкреслив він.
Раніше йшлося про те, що другий мирний саміт, спочатку запланований на день перед президентськими виборами в США 5 листопада, не відбудеться в зазначений час.
Радниця глави Офісу президента України Дарія Зарівна поділилася цією інформацією з виданням "Телеграф" 8 жовтня.
"В листопаді Другий саміт миру ще не відбудеться. Але все для його підготовки вже має бути готово. Поки що проходять тематичні конференції по кожному пункту Формули, які закінчуються прийняттям комюніке. Основні положення цих комюніке стануть основою для майбутнього мирного плану Другого саміту", -- цитує видання слова Зарівної.
Україна переконана, що основою для проведення саміту та досягнення справедливого миру повинна стати формула, запропонована президентом Володимиром Зеленським. Крім того, "План перемоги", який Зеленський представив американським лідерам під час свого нещодавнього візиту до США, має слугувати основою для стимулювання Росії до участі у конструктивних мирних переговорах, вважають українські представники.
Китай і Бразилія виступають за створення альтернативної платформи для мирних переговорів, що складається з шести основних пунктів. Як зазначили українські чиновники, головна мета цієї ініціативи полягає в тому, щоб "запобігти поразці Росії".
Туреччина зберігає тісні відносини із Росією, але неодноразово висловлювалася на підтримку територіальної цілісності та суверенітету України.
"Згідно з міжнародним правом, повернення Криму до України є обов'язковим", - підкреслив президент Туреччини Реджеп Ердоган 11 вересня у своєму відеозверненні до учасників Четвертого саміту лідерів Кримської платформи.
"Ми залишаємося непохитними у нашій підтримці територіальної цілісності, суверенітету та незалежності України," -- зазначив президент Туреччини.
Басат Озтюрк, який займає пост генерального директора з міжнародної безпеки в Міністерстві закордонних справ Туреччини, підкреслив 13 вересня на заході, організованому вашимингтонським центром "Атлантична рада", що Туреччина рішуче підтримує Україну та має намір сприяти якнайшвидшому завершенню війни, що відбуватиметься на основі поваги до "законних і правомірних інтересів українського народу".
"Ми також підтримуємо Україну без вагань, тому що Україна є нашим сусідом, історично братньою, сестринською країною", - сказав у своїй промові Озтюрк, окремо наголосивши на тому, що така підтримка зумовлена не лише питанням кримських татар.
Своєю чергою Боднар зазначив, що Туреччина буде важливою учасницею наступного саміту миру через її досвід посередництва в інших конфліктах.
Міністр закордонних справ Туреччини Хакан Фідан, за очікуваннями, візьме участь у саміті "Україна-Південно-Східна Європа", який відбудеться 9 жовтня в хорватському Дубровнику. Як повідомляє Reuters, він акцентуватиме на необхідності залучення обох сторін до мирних переговорів для досягнення "справедливого та стійкого" вирішення військового конфлікту.