Згідно з дослідженням, українці під час війни почали скорочувати витрати на продукти харчування та збільшили споживання алкоголю. ІНФОГРАФІКА
Через зростання цін на продукти харчування під час війни українці стали частіше обирати дешевші продукти та готувати їжу вдома.
Цю інформацію наводить дослідження, проведене компанією Gradus Research.
Отже, близько 64% респондентів обирають економніші товари, тоді як майже 48% почали частіше готувати вдома.
Близько 49% опитаних українців відзначають, що їхні звички щодо харчування змінилися з початку повномасштабного вторгнення. Серед молоді у віці 18-34 роки цей відсоток ще вищий – 54%.
Як елементи впливають
Серед ключових факторів, що впливають на зміну у звичках харчування респонденти називають підвищення цін на продукти харчування, тривалий стрес та атаки ворога із їх наслідками.
Наслідком відключень електрики, опалення або води респонденти найчастіше називали те, що надають перевагу продуктам тривалого зберігання (59%) та холодній їжі (50%).
"Згідно з опитуванням, третина респондентів користуються альтернативними джерелами електроенергії, ще одна третина має інші способи для приготування їжі та її розігріву. Лише 34% учасників дослідження готові розглянути варіант виїзду з населеного пункту або країни у випадку тривалих блекаутів", - зазначила соціологиня, засновниця та директорка дослідницької компанії Gradus Research Євгенія Близнюк.
Крім того, конфлікт призвів до того, що українці змушені були скоротити витрати на продукти харчування. Найбільше ці трансформації помітні серед опитаних у віковій категорії 56 років і старше, де 77% людей заявили про необхідність економії.
Однак, при детальному аналізі виявляється, що стрес (83%) є найзначнішим чинником, що впливає на зміни у харчових звичках.
Внаслідок стресу та емоційного виснаження, близько половини опитаних українців (49%) вживають їжу нерегулярно. Крім того, 42% з них стали споживати більше шкідливих продуктів, 41% відзначають зниження апетиту, а також 41% пропускають окремі прийоми їжі.
19% опитаних зазначили, що почали вживати більше алкогольних напоїв.
На чому зазвичай економлять найбільше.
Серед категорій, де спостерігається найбільша економія, виявилися кондитерські вироби (49%) та риба й морепродукти (48%).
Одночасно, категорії основних товарів залишилися майже неушкодженими в умовах зменшення бюджетів – лише 11% опитаних економлять на хлібі, олії, борошні, крупах, овочах та яйцях.