Підвищення цін на молоко має вплив на конкурентоспроможність української молочної продукції, - зазначає СМПУ.
Підвищення цін на молоко-сировину негативно впливає на конкурентоспроможність українського молочного виробництва.
Про це повідомили в Спілці молочних підприємств України.
Експерти та аналітики СМПУ вивчили фактори, що сприяли значному, до 30%, підвищенню вартості молока-сировини в порівнянні з жовтнем 2023 року.
"Вражаючі коливання цін, що відбуваються за короткий період, вказують на дисбаланс на ринку молока-сировини в Україні. Підвищення вартості молока-сировини має негативний вплив на конкурентоспроможність українських молочних продуктів та на ефективність роботи молокозаводів," - зазначається у повідомленні.
Крім того, постраждали споживачі, які вимушені зменшувати споживання молочних товарів через їхній ріст цін.
В СМПУ вважають, що ситуація на ринку молоко-сировини, яка повторюється другий рік поспіль, потребує оперативного державного втручання.
Читайте також: Десять проблем молочної галузі та необхідність створення молочних кооперативів. Результати зустрічі бізнесу з міністром агрополітики
Зокрема, необхідно стимулювати розвиток молочного скотарства у його індустріальному сегменті, а також реформувати сектор виробників серед населення у форми кооперативів або малих та сімейних ферм.
"Це дозволить забезпечити якість та простежуваність якості сировини, як того вимагає ЄС. Переробна галузь залежить від виробників молока, але на жаль, поки що рівень якості сировини у населення не дотягує належного рівня. Тож реформування приватного сектору допоможе подолати дефіцит молоко-сировини та збільшити обсяги її надходження на промислову переробку", - наголосив виконавчий директор СМПУ Арсен Дідур.
Як було зазначено раніше, виконавчий директор СМПУ Арсен Дідур підкреслив, що в умовах нестачі молока та зростаючих цін на молочні продукти необхідно поступово збільшувати обсяги промислового виробництва сировини. Ця сфера має великий потенціал для інвестицій, оскільки рентабельність бізнесу може коливатися від 30 до 50%.