Дебатні клуби, чат GPT та заняття тривалістю 20-30 хвилин: викладач поділився досвідом навчання дітей з обмеженими можливостями у ''Школі супергероїв''.
Вчитель історії Євген Кравченко, що працює в "Школі супергероїв" у Дніпрі, поділився деталями організації освітнього процесу для дітей, які отримують лікування в лікарнях. Він пояснив, що в цій ситуації навчальна програма не є пріоритетом, а тривалість уроків може скорочуватися до 20 хвилин замість стандартних 45.
В інтерв'ю для "НУШ" вчитель підкреслив важливість індивідуалізації в навчальному процесі, акцентуючи, що кожна дитина потребує особливого підходу. Дизайн уроків має враховувати фізичний стан учнів та рекомендації медичних фахівців.
Заняття Кравченко може проводити як у спеціально обладнаних класах, так і біля ліжка в палаті. Якщо дитина, наприклад, перебуває під крапельницею, але має бажання вчитися, то заняття проходять індивідуально.
"За умови наявності лікарського дозволу, діти мають можливість навчатися в групах у спеціально підготовлених освітніх приміщеннях при лікарні. Це справжні навчальні класи, обладнані партами, інтерактивними дошками, бібліотеками з книгами та навчальними матеріалами, а також планшетами, комп'ютерами, наборами для експериментів і інтерактивних занять," - зазначив педагог.
У "Школі супергероїв" зазвичай не використовують традиційні оцінки, адже головним є збереження дитинства та можливості для навчання, навіть у випадках хвороби. Тривалість занять також варіюється в залежності від обставин: уроки можуть тривати як 20, так і 30 хвилин.
"Перш за все, я зосереджуюсь на вивченні мотивації учнів до навчального процесу, обговорюючи, як отримані знання можуть бути корисними в їхньому повсякденному житті", - розповідає вчитель.
Кравченко також використовує під час уроків сучасні технології, такі як чат GPT для перевірки того, як він добре знає історію.
"На уроках учні мають змогу використовувати нейромережі для того, щоб уявити, якими б виглядали історичні постаті в сучасності або в різних історичних періодах," - поділився Кравченко.
Крім того, викладач організує дебатні клуби, які учні завжди з нетерпінням очікують. У цих клубах вони розглядають важливі питання, діляться своїми думками, обґрунтовують їх та активно спілкуються з однокласниками.
Також Кравченко багато разом з дітьми працює з історичними джерелами. А якщо тема уроку передбачає вивчення історичних карт та знання сторін світу, то учні, якщо є така змога, можуть вийти у внутрішній дворик, аби подивитися, де південь, північ, захід чи схід.
Зазначимо, що цьогоріч Кравченко став лауреатом національної премії для видатних учителів Global Teacher Prize Ukraine у категорії "Вибір серцем".
Як повідомлялося раніше на OBOZ.UA, Євген Кравченко поділився, що його робота вчителя є доволі складною, проте він черпає натхнення від своїх учнів. У таких навчальних закладах особливо важливо, щоб діти мали можливість не лише здобувати знання, а й знаходити віддушину від хвороби та лікарняного середовища.