Микола Томенко висловив думку, що Україна так і не отримала воєнний уряд.
Цю інформацію повідомляє Микола Томенко на своїй Facebook-сторінці. Пропонуємо вам ознайомитися з його висловлюваннями без додаткових коментарів. Варто зазначити, що думка експерта може відрізнятися від поглядів редакції. Однак ми не маємо права обмежувати людину у висловленні власної думки.
Отож кілька висновків після так званого "перезавантаження" чи "підсилення" Кабінету Міністрів України.
1. Плани та стратегічні кроки в умовах військового стану.
Уряд, який протягом трьох років функціонує без офіційно затвердженої ПРОГРАМИ ДІЯЛЬНОСТІ, знову продовжить свою роботу БЕЗ такої програми. Таким чином, залишається незрозумілим, під яку саме стратегію та цілі були відібрані нові міністри, що викликає занепокоєння у українського суспільства та міжнародних партнерів.
2. Удосконалення державних інституцій та зменшення витрат на їх функціонування.
Нагадаю, що в лютому 2024 року, тобто 7 місяців тому, керівництво держави публічно пообіцяло суттєво СКОРОТИТИ кількість міністерств та центральних органів виконавчої влади й відповідно - видатків на їх утримання із бюджету.
В результаті так званого "оновлення" залишилося 19 міністерств і 63 урядових установи, які підпорядковуються Кабінету Міністрів та міністерствам. Серед них:
25 - Публічних установ;
15 - Державних та національних агентств;
11 - ЦОВВ з особливим статусом;
Отже, у структурі українського уряду налічується 82 органи влади, які виконують схожі функції, що, безумовно, потребує фінансування з Державного бюджету України, яка перебуває у стані війни. Більш того, депутати оголосили про намір розділити Міністерство розвитку громад та територій на два окремих міністерства. Щодо чергової зміни назви Міністерства культури — краще промовчу, адже це призведе до значних витрат часу та зусиль керівників культурних установ, які змушені будуть займатися юридичними формальностями пов'язаними з перейменуванням.
Отже, як ми можемо спостерігати, обіцянки керівництва суттєво зменшити бюрократичні процедури в уряді призведуть насправді до їх ЗРОСТАННЯ.
3. Кабінет Міністрів України є вищим органом в системі виконавчої влади.
Відповідно до статті 113 Конституції України, Кабінет Міністрів виступає вищим органом виконавчої влади. Він підлягає контролю та звітності перед Верховною Радою, а також несе відповідальність перед Президентом. Оцінюючи процес формування міністерських кандидатур, звітність попередників та вибір сучасних посадовців, можна стверджувати, що Уряд продовжить функціонувати в неконституційний спосіб, стаючи інституцією, що підконтрольна та підзвітна Президенту, а точніше — його Офісу.
Нагадаю також депутатам, урядовцям та чиновникам офісу Президента, що у відповідності із приписами статті 26 Закону України "Про Кабінет Міністрів України" відносини Уряду та Офісу Президента вміщаються у двох абзацах:
Секретаріат Кабінету Міністрів (зверніть увагу, що це не УРЯД) реагує на запити консультативних, дорадчих та інших допоміжних структур і служб, які створюються Президентом України (включно з Офісом Президента). Він забезпечує їх необхідною інформацією для успішного виконання покладених завдань.
Члени Кабінету Міністрів України та керівники інших виконавчих органів, за узгодженням з Прем'єр-міністром, мають можливість бути включеними до складу консультативних, дорадчих та інших допоміжних структур, що створюються Президентом України для виконання його обов'язків. Вони можуть також брати участь у діяльності цих органів на громадських основах.
Оцінювати кадрові призначення нових та відновлених віце-премʼєр-міністрів і міністрів недоцільно, оскільки, як показує мій попередній аналіз, в умовах війни в Україні, Уряд продовжить функціонувати під егідою Офісу Президента.
Народ та міжнародні партнери знову повинні будуть почекати на утворення нового, професійного та самостійного військового уряду України!